Bijna is het zover - Reisverslag uit Steensel, Nederland van Joris - WaarBenJij.nu Bijna is het zover - Reisverslag uit Steensel, Nederland van Joris - WaarBenJij.nu

Bijna is het zover

Door: Joris

Blijf op de hoogte en volg Joris

25 Maart 2015 | Nederland, Steensel

Langzaam komt het grote moment toch steeds dichterbij. Vandaag de laatste lessen op school gegeven. Afscheid genomen van de leerlingen en thuis nog maar wat dingen bij elkaar gezocht en ingepakt. Kortom, het komt nu echt te korten. Komende week nog wat surveilleren tijdens de toetsweek, en dan, vrijdag 3 april, is het zo ver. Dan vlieg ik via Dubai naar Sydney voor mijn grootste reis tot nu toe. Ruim 4 maanden Australië.

Maar nu eerst even bij het begin beginnen. Vorig voorjaar zag het er naar uit dat ik in het nieuwe schooljaar geen baan zou hebben op de school waar ik op dat moment werkzaam was. Ik moest dus op zoek naar wat anders. Naast het zoeken naar een andere baan heb ik me ook verdiept in het maken van een lange reis. Ik was namelijk 24 en als ik dat ooit wilde was toen misschien wel het moment. Uiteindelijk werd net voor de zomer duidelijk dat ik toch voor zo'n 6 maanden een vervanging kon draaien op de school die ik al kende en waar ik met veel plezier werkte. Omdat dit wat uitdagingen bood in nieuwe klassen heb ik deze met beide handen aangegrepen en mijn reisplan wat meer naar de achtergrond verschoven.

Rond de jaarwisseling werd de definitieve einddatum van mijn contract duidelijk en wist ik dat ik vanaf 1 april op zoek moest naar wat anders. Toen bleek dat ik het reizen niet vergeten was en ben ik me er opnieuw in gaan verdiepen. Omdat ik niet vanuit ga een 3e keer zo'n uitgelezen mogelijkheid te krijgen heb ik begin februari besloten om het plan door te zetten en het een en plan om te zetten in daden.

Dat mijn keuze op Australie zou vallen was al vrij snel helder voor me. De uitgestrektheid en bijzondere natuur van het land maakten me nieuwsgierig. Evenals de goede mogelijkheden om er als backpacker doorheen te trekken. Na het nodige gegoogle kwam ik uit bij de website van Activity International. En via hen heb ik de volgende reis geboekt. Ik vlieg eerst naar Sydney, waar ik dan een week lang met een gezelschap de stad ga beleven. De tweede week reis ik door naar een boerderij op zo'n 400km van Sydney waar ik in een week omgeschoold zal worden van biologiedocent tot Jackaroo(of iets wat daarop mag lijken). Na die week ligt alles in principe open, maar zal er toch in ieder geval wat gewerkt moeten worden financieel alles rond te maken. Ik hoop dat ik het voor elkaar krijg dat ik op een boerderij aan de slag kan. Maar hoe dat allemaal uitpakt weet ik zelf ook pas over een week of 3.

Het volgende verslag zal niet meer vanuit Nederland komen, maar zal ik waarschijnlijk typen vanuit mijn hostel in Sydney.

Houdoe en tot ziens!

Joris

  • 29 Maart 2015 - 22:24

    Anny:

    Hoi Joris
    Bijna is het dan zover...
    Ik hoop dat je in Australië een prachtige tijd mee gaat maken ,ga er met volle teugen van genieten.
    goede reis.
    Anny

  • 03 April 2015 - 18:56

    Eva:

    Joor,
    Heel veel plezier! En hoop dat het cowboy leven je bevalt!
    Geniet!
    Xx Eva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Steensel

Australie

Australie verkennen

Recente Reisverslagen:

17 December 2016

De cirkel is weer rond

30 Oktober 2016

Australian Spring...

18 September 2016

Waar zijn we eigenlijk?

20 Augustus 2016

Alweer twee weken aan het werk

08 Augustus 2016

Bliksembezoek aan Europa en weer terug!
Joris

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 17646

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 16 Juni 2017

Nieuw Zeeland

01 April 2015 - 09 Januari 2017

Australie

Landen bezocht: