Into de paardensporten - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Joris - WaarBenJij.nu Into de paardensporten - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Joris - WaarBenJij.nu

Into de paardensporten

Door: Joris vd Ven

Blijf op de hoogte en volg Joris

19 September 2015 | Australië, Tamworth

Er is weer ruim een maand voorbij sinds mijn laatste verslag. Tijd dus voor een update. In deze maand is het weer er flink op vooruit gegaan. De winter lijkt echt voorbij te zijn, want we hebben al een aantal weken geen nachtvorst gehad en overdag loopt de temperatuur op tot een aangename tot warme zonnige 25 a 30 graden. We hebben zelfs al in onze zwemdam gezwommen. Het voorjaar staat dus al binnen en de zomer lijk aan de deur te rammelen. Dit is ook goed te zien aan de natuur die zichtbaar overal groener wordt, bomen en struiken staan in bloei en klaver schiet omhoog uit de velden.

De afgelopen maanden zijn we veel bezig geweest met het poloseizoen. In juni zijn we de paarden veel gaan gebruiken om ze in vorm te krijgen en eind augustus was het eerste polotournooi. Dat was echt super gaaf. Tim speelt in de laagste divisie, maar ook dat is gaaf om te zien. Echt cool wordt het als de hogere divisies aan bod komen later op de dag. Zelfs de beste polospelers van Australie hebben we aan het werk gezien. Echt ongelooflijk hoe zij op hun paarden werkelijk over het veld vliegen en tegelijkertijd ook nog een bal weten te raken. Het feit dat het een weekend is en wij daar op het veld kamperen met de paarden maakt het alleen nog maar mooier. Wakker worden onder de sterren naast de paarden is tocht echt wel iets speciaals. Helaas kwam dit eerste weekend tot een abrupt einde door een geweldige storm met alles erop en eraan. Binnen 10 minuten waren alle paarden op het hele veld ontdaan van hun zadels, in de vrachtwagen geladen en vertrokken we van het veld dat spoedig in een grote modderpoel zou veranderen. Niet te min hadden we een topweekend. Een weekend later hadden we weer polo, deze keer zonder een abrupte exodus. Dit, en wat glazen wijn in de avond maakte dit ook een bijzonder onvergetelijk weekend...

Helaas heft Tim nu besloten dat we geen andere toernooien meer gaan doen. We zouden een weekend later weer een poloweekend hebben maar dat viel letterlijk in het water. Hierdoor was het erg lastig de paarden goed in het ritme te krijgen, en dat in combinatie met de grote afstanden naar de volgende toernooien heeft Tim doen besluiten de focus weer op wedstrijden met kalveren te leggen. Een heel gaaf besluit, want morgen, op mijn verjaardag gaan we daadwerkelijk deelnemen aan onze eerste teamsorting wedstijd. Dit is de sport waar we al eerder aan mee zouden doen, maar dat toen in afgelast werd door de regen. Deze leer gaat het definitief wel door en zijn we ook goed getraind. Na morgen dus een verslag over onze verrichtingen.

Wat de scholen betreft gaat alles ook gewoon door. We hebben ondertussen drie scholen na de big break gehad en veel nieuwe mensen ontmoet en verhalen gehoord. Helaas hebben we ook afscheid moeten nemen van Emily, zij is na wat hobbels met haar visum uiteindelijk afgereisd naar India. Om ons team te versterken start er maandag een nieuw meisje (ja andere jongens vinden blijkt nogal een uitdaging..) uit Finland. En een aantal weken geladen hebben we ook al een Duits meisje aan ons team mogen toevoegen. Het is nu dus een zeer gemêleerd gezelschap van een Duitse Ani, een Finse Iida en een Engelse Jazz, en dan mag ik daar als Brabantse man ook nog het een en ander aan toevoegen.

Ondertussen ben ik ook al wat verder aan het kijken, want met ongeveer 4 weken zal ik deze geweldige plaats na zo'n 6 maanden dan toch echt gaan verlaten. Een globaal plan heb ik al, maar daarover meer in mijn volgende verslag. Voor nu Houdoe en tot ziens!

Groeten,
Joris

• 19 September 2015 - 10:21

Marga:

Ha Joris,

Leuk om weer eens iets van je te lezen. We zijn benieuwd om te horen wat je verdere reisplannen zijn. Ik spreek je morgen op je verjaardag.
    Groetjes.

• 19 September 2015 - 19:23

Jan En Riet:

We kunnen uren luisteren als je weer thuis bent.
    Een hele fijne verjaardag Joris. Van harte gefeliciteerd.
    En geniet nog van de komende 2 maanden.
    Tot dan,
    Jan en Riet

• 19 September 2015 - 21:36

Joke:

Hoi Joris. Wat leuk om die verhalen te lezen wat heb jij een geweldige tijd zeg!
    Gefeliciteerd Joris maak er een gezellige dag van, en veel plezier nog op je reis.
    Tot ziens!

• 20 September 2015 - 22:11

Helma:

Hee Joris,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag daar in het verre Australië.
    Dat zal toch wel erg apart zijn om daar je verjaardag te vieren.
    Hebben ze ook voor je gezongen: Happy birthday to you?
    Morgen is je broertje jarig, dan zullen we ook op jouw een borrel pakken......
    groetjes