Australie 2.0 - Reisverslag uit Steensel, Nederland van Joris - WaarBenJij.nu Australie 2.0 - Reisverslag uit Steensel, Nederland van Joris - WaarBenJij.nu

Australie 2.0

Door: Joris vd Ven

Blijf op de hoogte en volg Joris

30 Januari 2016 | Nederland, Steensel

Iets minder dan twee maanden ben ik nu in Nederland geweest. Op 1 december geland op schiphol, en het is in Australië 1 februari als ik daar land, over een hele dikke 24 uur. De eerste periode in Australie was zo geweldig dat toen de kans zich aanbood om terug te gaan ik daar wel even over nagedacht had, maar zeker toen er nog wat andere goede redenen bijkwamen ik vrij snel besloten heb dat ik dat weer wilde. En zodoende zit ik nu weer in de trein van Eindhoven naar Schiphol. Net zoals 10 maanden geleden. Deze keer is het allemaal niet meer helemaal nieuw, maar toch blijft het altijd spannend, de kriebels zijn dan ook zeker voelbaar. Vanavond om 10 uur moet het vliegtuig vertrekken en ben ik echt weer onderweg.

De afgelopen twee maanden waren de raarste die ik ooit meegemaakt heb denk ik. Aan de ene kant wilde ik in november helemaal niet in het vliegtuig terug stappen, toen ik hier eenmaal was alles wat gewoon was weer vanzelf gewoon, en nu ik vertrek doe ik dat toch ook met een dubbel gevoel. Al ben ik 100% zeker dat ik er geen spijt van ga krijgen. Toch is het best jammer dat ik dit jaar carnaval moet missen, en daarnaast ook weer een aantal andere dingen die zo heel gewoon waren altijd. Maar ik ga natuurlijk niet voor niets terug, het beste kan ik liefde in vele verschillende verschijningen als oorzaak noemen.

Ik heb de vraag regelmatig gehad. Wat is nu eigenlijk mijn plan daar. Nou het volgende is op dit moment het plan. Ik vlieg naar Melbourne waar ik opgepikt zal worden door Jazz, haar heb ik leren kennen op de boerderij vorig jaar en dat bleek wel heel erg goed te klikken. Met haar zal ik de eerste dagen in en om Melbourne doorbrengen. Daarna rijden we naar de boerderij, de bedoeling is dat we daar zaterdag arriveren en vanaf dan zullen we daar weer een aantal maanden samen gaan werken. Heerlijk buiten tussen de paarden, honden, katten en koeien. Zo ergens in juli zullen we daar waarschijnlijk vertrekken. Beiden hebben we de oostkust al gezien, maar zij is nog niet in het binnenland geweest en allebei zijn we erg nieuwsgierig naar de westkust. Het plan is dus om ons in augustus en september daarop te richten. Als we elkaar nog niet eerder de hersens in geslagen hebben natuurlijk… Wat er na de westkust zal gebeuren is een groot vraagteken. Het hangt er ernstig vanaf hoe alles zich ontwikkeld. Via deze site probeer ik jullie overal weer een beetje van op de hoogte te houden. Als is het vast ook de moeite waard facebook in de gaten te houden.

Tot de volgende keer weer!

Houdoe,
Joris

  • 02 Februari 2016 - 20:53

    Jan En Riet:

    We gaan natuurlijk weer mee genieten nu je een goed fototoestel met zoom hebt.
    En ja, carnaval! Nu krijgt emand anders de kans om de optocht te winnen.
    Bind die koeien daar maar wat serpentines om. alaaf.
    Geniet ze Joris!

  • 09 Februari 2016 - 11:12

    Helma:

    Hoi Joris,

    Leuk om je verhalen weer te lezen, een heel mooie tijd samen!

    Groetjes Peter en Helma


  • 19 Februari 2016 - 22:03

    Carolien:


    Joris heel veel plezier geniet samen met Jazz van dat mooie land.
    Ik blijf je volgen.
    Groetjes Carolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Steensel

Australie

Australie verkennen

Recente Reisverslagen:

17 December 2016

De cirkel is weer rond

30 Oktober 2016

Australian Spring...

18 September 2016

Waar zijn we eigenlijk?

20 Augustus 2016

Alweer twee weken aan het werk

08 Augustus 2016

Bliksembezoek aan Europa en weer terug!
Joris

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 17639

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 16 Juni 2017

Nieuw Zeeland

01 April 2015 - 09 Januari 2017

Australie

Landen bezocht: