Een maand terug in Australie - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Joris - WaarBenJij.nu Een maand terug in Australie - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Joris - WaarBenJij.nu

Een maand terug in Australie

Door: Joris vd Ven

Blijf op de hoogte en volg Joris

05 Maart 2016 | Australië, Tamworth

Sinds 1 februari ben ik dan weer terug in Australie. Deze keer ben ik naar Melbourne gevlogen. Weer een lange vlucht natuurlijk, maar gelukkig stond Jazz me op te wachten in de aankomsthal. Vanuit daar zijn we naar vrienden van haar gegaan waar zij op dat moment leefde. Erg aardige mensen en de vrouw des huizes bleek Nederlandse roots te hebben, dus gelijk onderwerp van gesprek. Gedeeltelijk in het Nederlands natuurlijk. Na een verfrissende douche zijn we daar weer vertrokken om naar het bedrijf te gaan waar Jazz de afgelopen twee maanden gewerkt had. Ze werkte voor een trial ride center waar mensen komen om eens een keertje op een paard door de natuur te rijden. Voor hun meerdaagse ritten hebben ze een camping dichtbij het verblijf van de paarden die op dat moment met vakantie zijn. Na onze eerste nacht daar zijn we op dinsdag terug naar de hoofdvesting gegaan om daar twee paarden op te pikken en deze terug naar de camping te rijden. Een rit van zon 6 uur. En ja dat voel je na zo’n twee maanden niet op een paard gezeten te hebben. Dus de tweede nacht bijgeslapen om woensdag naar de lokale heetwaterbronnen te gaan. Heerlijk ontspannend na een dag hard werk. Donderdag en vrijdag hebben we gebruikt om naar Leconfield te rijden. Net optijd daar om afscheid te nemen van Ani en Cynthia, de staff die daar nog was. Hierna was het alleen Jazz en ik, en maandag startte gelijk een school. Een erg drukke week dus, maar ook erg leuk en we hielden er een nieuw stafflid aan over. Chantal, een Nederlands meisje heeft het genoegen om met ons in de schuur te wonen.

Het weekend na de school zijn we naar een rodeo en campdraft geweest. Dat was erg gaaf om te zien en eens mee te maken. Echte bull riders en verschillende andere rodeo disciplines. Tim deed mee met de campdraft. Daarbij ben je te paard (natuurlijk) en haal je een kalf uit een groep kalven, daarna zorg je dat dit kalf een bepaald parcours volgt. Je krijgt scores voor verschillende onderdelen en er loopt een timer. De kans zit erin dat wij dit over een tijdje ook een gaan proberen. De week hierna was gewoon lekker farmwerk. Voorbereidingen treffen voor een nieuw hek dat we gaan zetten, wat onkruid spuiten en zorgen dat alles klaar is voor de volgende school. Tijdens dit weekend heb ik met een loterij in de pub een vleespakket gewonnen maar het ook gepresteerd mijn telefoon ergens te verliezen. Een beetje een tegenvaller dus maar dat is ondertussen ook opgelost. De nieuwe school was een beetje vervelend aangezien de groep niet zo lekker liep en veel op zichzelf was. Helaas heb je dat soms maar ook daar zijn we doorheen gekomen. Hoogtepunt van deze week was verder dat Dave me aan het scalpel waarmee we de kalveren castreren wist te rijgen. Een diepe wond maar gelukkig geen ernstige schade en alles met pleisters en verband gefixt. Het volgende weekend was ranchsorting en geloof het of niet, maar Jazz en ik hebben daar de derde prijs in de wacht weten te slepen. Check facebook voor de fotos. Afgelopen week hebben we dan hard gewerkt aan het nieuwe hekwerk en nog wat andere kleine dingen gedaan. Volgende week veel met de moeien want dan gaan we zo’n 80 kalveren spenen. Al met al blijven we lekker bezig. Alles is erg goed alleen hopen we elke dag op wat regen. Er is nu al een maand niets gevallen en t is elke dag zon 35 graden. Alles droogt dus enorm uit. Maar ook dat komt wel weer goed.

Groeten, joris

• 07 Maart 2016 - 12:52

Joke Maas:

Leuk om je verhaal weer te lezen, je voelt je weer helemaal thuis lees ik dat is mooi geniet er samen van.
    En je mag wel wat regen van hier hebben wij zijn voorlopig voorzien, wij willen net zonnetje wel weer zien.
    Fijne tijd, groetjes Joke

• 21 Maart 2016 - 00:18

Anny:

He Joris

wat maak je toch veel mee...leuk hoor..gezellig ook dat je met Jazz op pad bent
    geniet maar fijn

gr uit Hulsel

• 28 Maart 2016 - 12:41

Liesbeth:

Hallo Joris,

het verhaal van al je belevenissen is weer erg leuk om te lezen, je hebt je eigen carnaval weten te creëren daar in het verre!
    Bij ons is het momenteel stormachtig nat weer, waardoor verschillende Paas-evenementen zijn afgelast. Dus ook weinig Paasmarkt in Hulsel.
    Ik weet niet of de tent van de Kempensessie in Steensel nog rechtop staat.
    We zijn weer benieuwd naar je volgende avonturen.
    Werk ze en geniet van je verblijf daar, doe de groeten aan Jazz.

Groeten Theo & Liesbeth