Bliksembezoek aan Europa en weer terug! - Reisverslag uit Ellerston, Australië van Joris - WaarBenJij.nu Bliksembezoek aan Europa en weer terug! - Reisverslag uit Ellerston, Australië van Joris - WaarBenJij.nu

Bliksembezoek aan Europa en weer terug!

Door: Joris vd Ven

Blijf op de hoogte en volg Joris

08 Augustus 2016 | Australië, Ellerston

Het vorige verhaal heb ik geschreven net voordat ik in het vliegtuig naar Nederland stapte. Ondetussen ben ik alweer terug in Australie, heb ik een geweldige tijd in Europa gehad en staan we hier aan de vooravond van een compleet nieuwe ervaring.

Toen ik landde op Schiphol werd ik gelijk weer opgehaald door mijn geweldige ouders, die me toch maar elke keer weer op halen en wegbrengen! Onderweg weg weer lekker plat Brabants bij kunnen praten over alles wat we gedaan hebben en wat er thuis gebeurt is. Het weekend hadden we zeskamp met de scouting en ik had dus gelijk weer wat te doen en kon ook weer eens met wat mensen bijpraten. Fijn om zo weer thuis te zijn wanneer je terugkomt! Op maandag begon ik weer met werken en dat is eigenlijk wat ik de eerste 2 1/2 week gedaan heb toen ik terug kwam. Altijd weer goed om de financiele middelen aan te vullen.

De reden dat ik maar zo kort kon werken was dat ik daarna voor twee weken naar Engeland ging om Jazz op te halen en ondertussen Wimbledon en wat familie en vrienden van haar te bezoeken. Het is best vreemd om eerst ruim 4 maanden 24/7 met iemand samen te wonen en leven, en diegene dan daarna voor 3 weken niet te zien. Ik was dus erg blij om eindelijk weer bij Jazz te zijn. Ze pikte me op van het vliegveld in Londen en van daaruit moesten we zo'n 1,5 uur met de trein en metro naar het huis waar ze verbleef met haar ouders. Ze verbleven, zoals ze dit al vele jaren doen bij een ouder koppel dat een deel van hun huis verhuurd voor Wimbledon. Dit is heel gebruikelijk voor mensen die rond het Wimbledon terrein wonen. Het is blijkbaar zelfs zo lucratief dat sommige mensen voor die paar weken helemaal ergens anders gaan wonen en hun hele huis verhuren aan een speler of official. Jazz en haar ouders komen al vele jaren bij dit oudere koppel, op ongeveer 20 minuten lopen van de tennisvelden. Erg gastvrije mensen, want dat ik daar ook bleef voor een aantal dagen was geen enkel probleem. Nog een fun fact, het huis waar we verbleven is enkele honderden jaren oud en werd ooit bewoond door familie van Oliver Cromwell. Een interessant persoon uit de Engelse geschiedenis, google maar eens als je geinteresseerd bent.
Ik landde op een woensdag en de rest van die dag hebben we eigenlijk niet zo heel veel meer gedaan. Op donderdag hebben we een dagje Londen gedaan, we zijn naar het Museum of Natural History gegaan, misschien wel het belangrijkste natuurhistorisch museum ter wereld, en toegang is gratis!! Knock your heart out Naturalis! Daarna een beetje door de stad gelopen en uiteindelijk naar Harrods gegaan voor Afternoon Tea, een erg engels gebruik waarvan de High tea afgeleid is eigenlijk. Bij Harrods krijg je dat dan natuurlijk met alles erop en eraan... De dag sloten we af met de musical The Lion King op West End! Al met al een geweldige dag!
Vrijdag was onze eerste dag op Wimbledon, prachtig om dat te zien en omdat ik met Jazz was konden we ook een kijkje nemen achter de schermen. Er was daarvoor wel een voorwaarde, de officiele gedeelten mag je alleen binnen in pak en het Members gedeelte alleen met pak en stropdas. En ja dat was voor mij de eerste keer, dat hele pak en stropdas gebeuren, maar ik heb het overleefd. Geweldig om alles te zien, De vader van Jazz werkt in de Refferees office, zeg maar mission control. Daar wordt bijvoorbeeld de volgorde bepaald waarin gespeeld wordt die dag en als er ongeregeldheden zijn op de courts, anders dan de spelregels, maar meer zaken als dresscode, verkeerd taalgebruik, coachen en dergelijke, dan komt dat ook bij hun terecht. Door alle regen in de eerste week hadden ze daar een erg stresvolle tijd gehad, maar toen ik arriveerde was dat voor het grootste gedeelte overgewaaid en waren we ondertussen bij de halve finales beland. Ik had de gelegenheid om twee sets van de halve finale tussen Federer en Raionic te zien, vanaf de derde rij. Nu heeft tennis me nooit echt getrokken, maar als je zo dicht bij zit is het toch wel erg gaaf!
Zaterdag had ik een dag voor mezelf, Jazz was met twee vriendinnen op Wimbledon om de dames finale te kijken zoals ze dat al verschillende jaren met zijn drieen doen. Zodoende had ik dus een dag om door Londen te struinen. Beetje de toerist uitgehangen dus, Big Ben gezien, Buckingham Palace, Westminster Abby en nog wat andere dingen. En savonds terug naar Wimbledon voor diner met Jazz en haar vriendinnen.
Zondag waren we weer op Wimbledon voor de finale van de mannen, deze hebben we gezien vanuit het kantoor van haar vader.
In de tweede week zijn we naar het midden van Engeland afgereisd, hier is Jazz opgegroed en allebei haar peetvaders wonen nog in die regio. Dus aan beiden hebben we een bezoek gebracht en bij allebei hebben we twee nachten geslapen. Ook weer erg aardige mensen en voor Jazz look om ze weer eens te zien, voor mij leuk om te zien waar en met wie ze is opgegroeid.
Het volgende weekend waren we weer terug in Wimbledon voor wat laatste dingen, waaronder een avond met vrienden waarmee ze als kind is opgegroeid en op maandag zijn we afgereisd naar de Engelse kust voor een tennistournooi waaraan verschillende bekenden van Jazz en haar familie meedoen.
Woensdag zijn we dan allebei weer in de vlieger naar Eindhoven gestapt voor een tiendaags bezoek aan Nederland. Vrijdagavond gezellig gebbq-ed, dagje Mol en Postel gedaan daarna, een avond en een dag bij de Scouting op zomerkamp geweest en van donderdag op vrijdag een nachtje Gent gedaan. Vrijdagavond afgesloten met een reunie van het werk bij Frans en zaterdag zijn we dan in de middag weer naar Amsterdam afgereisd. We hadden een vroege vlucht vanaf schiphol dus hebben we de nacht doorgebracht in een hotel tegenover de luchthaven. De vlucht daarna, via Wenen en Qatar, was lang maar al met al niet verkeerd. Maandagavond arriveerden we op de luchthaven in Melbourne, waar we opgepikt werden door vrienden van Jazz en bij hun hebben we ook een aantal nachten doorgebracht.

Want, al een aantal weken waren we aan het proberen een baan te vinden in Australie voor ons allebei, dat lukte nog altijd niet echt goed. Vele mails verstuurd maar weinig reactie, het blijkt toch redelijk lastig te zijn om als koppel ergens te gaan werken. Maar afgelopen donderdag, kregen we ineens een mailtje dat we via via een baan hadden, Jazz als pologroom en ik als soort van terreinknecht. Na wat research bleek dat we gaan werken op een van de meest toonaangevende Poloyards in Australie en misschien wel de wereld. We werken en leven nu op Ellerston, een enorm station, 11.000 koeien, 6500 schapen en dan nog de polo, alles bij elkaar is het bijna 35.000 hectare groot. Het enige probleem was nog dat wij in Melbourne waren en dat Ellerston ongeveer 350 km noord van Sydney is. Wat volgde was dus een autoritje van zo'n 1300 km. Ja je realiseerd je weer dat je in Australie bent als je navigatie zegt "Over 483 km rechts aanhouden"... Maargoed we hadden het weekend de tijd, en zodoende kwamen we zondag in de middag aan op Ellerston. Een korte rondleiding gehad en vandaag de papierwinkel afgehandeld. Morgen is de eerste werkdag voor Jazz en ik mag nog een dagje extra vakantie houden.
We wonen samen in een 'cottage', een klein huisje, waarvan ze hier een dorpje hebben voor alle werknemers, ze hebben zelfs een eigen school. Dus ook gelijk het samenwonen aan het uitproberen. De volgende keer horen jullie wel weer hoe het ons allemaal aan het vergaan is. Ik moet nu namelijk gaan koken, anders komt dat samenwonen niet goed natuurlijk...

Groeten,

Joris

  • 08 Augustus 2016 - 13:27

    Marga Van De Ven:

    Hoi Joris en Jazz.
    Het werk wat jullie nu gaan doen past precies in jullie straatje.
    Jazz de paarden en jij fijn naar buiten en de natuur in.

    Als je goed hebt opgelet met het koken thuis gaat je dat ook lukken!
    En met liefde klaargemaakt eten smaakt altijd

  • 08 Augustus 2016 - 15:27

    Helma:

    Hoi Joris en Jazz,
    wat leuk om die verhalen te lezen.
    Je schrijft zo mooi, als je een bijbaantje zoekt zou ik zeggen, ga een boek schrijven!
    Heel veel geluk samen in de nieuwe jobs en met het samenwonen.
    Groetjes Peter en Helma

  • 08 Augustus 2016 - 21:53

    Frank:

    Gaaf leven kerel :-)

  • 08 Augustus 2016 - 22:45

    Anny Maas:

    Hoi Joris
    Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat , wat een mazzel dat jullie zo`n leuke baan gekregen hebben...en nu echt samen gaan wonen..volgens mij komt dat wel goed..
    veel werkplezier daar.. gr Anny

  • 09 Augustus 2016 - 22:11

    Marjan Stravens:

    Hoi Joris,

    Wat heb je een weer een mooie tijd in Europa gehad, vooral naar Wimbledon lijkt mij geweldig. En dan nu weer voor jullie allebei een leuke baan!! Geniet ervan.

    Groetjes Marjan Stravens

  • 09 Augustus 2016 - 22:11

    Marjan Stravens:

    Hoi Joris,

    Wat heb je een weer een mooie tijd in Europa gehad, vooral naar Wimbledon lijkt mij geweldig. En dan nu weer voor jullie allebei een leuke baan!! Geniet ervan.

    Groetjes Marjan Stravens

  • 09 Augustus 2016 - 22:11

    Marjan Stravens:

    Hoi Joris,

    Wat heb je een weer een mooie tijd in Europa gehad, vooral naar Wimbledon lijkt mij geweldig. En dan nu weer voor jullie allebei een leuke baan!! Geniet ervan.

    Groetjes Marjan Stravens

  • 16 Augustus 2016 - 22:27

    Liesbeth:

    Ha Joris en Jazz,

    we waren vandaag bij je ouders op bezoek ( Steensel kermis ) We hoorden dat jullie Europa weer verlaten hebben en op zoek zijn naar een nieuw avontuur. Ik lees dat het minder vakantie is en meer op het werkelijke leven begint te lijken. Werken en samenwonen!
    Haal opnieuw alles uit jullie verblijf daar en geniet en leer van elk moment.

    Hartelijke groeten Theo & Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Ellerston

Australie

Australie verkennen

Recente Reisverslagen:

17 December 2016

De cirkel is weer rond

30 Oktober 2016

Australian Spring...

18 September 2016

Waar zijn we eigenlijk?

20 Augustus 2016

Alweer twee weken aan het werk

08 Augustus 2016

Bliksembezoek aan Europa en weer terug!
Joris

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 17633

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 16 Juni 2017

Nieuw Zeeland

01 April 2015 - 09 Januari 2017

Australie

Landen bezocht: