Basecamp en de laatste dagen Sydney - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Joris - WaarBenJij.nu Basecamp en de laatste dagen Sydney - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Joris - WaarBenJij.nu

Basecamp en de laatste dagen Sydney

Door: Joris vd Ven

Blijf op de hoogte en volg Joris

12 April 2015 | Australië, Tamworth

Meteen het verhaal van de rest van de week er maar achteraan.

Onder het motto “What happens at basecamp, stays at basecamp” kan ik over dit avontuur niet al teveel loslaten. Behalve dat het gaaf was. Basecamp is feitelijk een camping in het Tomarree national park. Dus lekker in de tent slapen in de natuur. Overal vreemde vogels, met vreemde geluiden. Maar wel heel vet. Ook is er de tamme huiskangoeroe Josie. Ik heb dus in mijn eerste week al een kangoeroe kunnen aaien. Bij aankomst kregen we een welkomstpraatje over wat er allemaal te verwachten was. Vooral veel over vreemde dieren, grote spinnen en een slang. Maar het meest vreemde blijft toch dat je tijdens het douchen zomaar gezelschap kan krijgen van een opossum (buideldier zo groot als een kat) die je vanaf het dak een beetje aan gaat zitten staren. 'S avonds lekker met zijn alleen een pilsje gepakt en daarna naar het strand geweest om nog wat meer pilsjes te pakken. Het leven is zwaar hier.

De volgende ochtend al vroeg eruit om te gaan sandboarden. Om daar te komen gingen we met twee terreinwagens de duinen in. Erg hoge duinen, toch wel vet zo’n Dakar ervaring. Het sandboarden is feitelijk op een skatenbord zonder wielen een duinpan in glijden. En dat gaat best hard. Alleen de wandeling naar boven is redelijk pittig. Maar wel goed om de extra kilo’s eraf te trainen. Na het sandboarden zijn we het strand op gegaan met de terreinwagens om van het water te genieten. En om pipi’s te zoeken, dat zijn een soort mossels. De humor hiervan is dat je deze schelpdieren tegen elkaar kan laten racen. Dat wil zeggen, kijken welke zich het snelst terug ingraaft. De tweede helft van de ochtend zijn we een wandeling gaan maken in het national park. De rest van de middag zijn we weer lekker het strand op gegaan, daarna gebbq-ed en 's avonds weer terug naar het strand met een kampvuurtje. En alles uiteraard onder het genot van een pilsje.

Vrijdagochtend hebben we onze spullen weer ingepakt en zijn toen naar de haven gegaan. Daar zijn we aan boord gegaan van een boot om op zoek te gaan naar dolfijnen. En deze hebben we ook gevonden. Super gaaf!!. Alleen het weer bleef een beetje grijzig, dat was wel jammer. Na de dolfijnentocht hebben we het openbaar vervoer gepakt richting Sydney. Terug in Sydney weer ingecheckt in het hostel. En 's avonds weer naar de kelder om de dag in stijl af te sluiten.

Zaterdag was alweer de laatste dag met de groep. We hebben een wandeling gemaakt langs een aantal stranden in Sydney, en zijn daarna nog even de stad in gegaan. Terug snel de was gedaan. Ik had namelijk geen lazy Sunday omdat ik alweer vroeg de trein naar mijn volgende bestemming moest hebben. Wel zijn we 's avonds nog een kroegentocht gaan doen in Sydney. Kei leuk, nog bijna een dildorace gewonnen (ik bedenk het ook niet..). We eindigde in een club maar dat was niet echt mijn ding. Heel laat heb ik het dus niet gemaakt. Dat kwam ook niet heel slecht uit want ik moest zondag alweer vroeg de trein naar Tamworth hebben voor het volgende deel van de reis.

Ondertussen type ik dit aan de tafel van het hostel in Tamworth. Vanuit dit hostel vertrekken we morgen naar de ranch voor de cowboycursus. Hier ook weer allemaal nieuwe mensen, waaronder drie Nederlanders. Denk wel dat het een gave week gaat worden. Hoe gaaf laat ik volgende week weer horen!

Groeten,

• 13 April 2015 - 17:45

Frank Brouwers:

Respect! Gaaf man ;-)

• 13 April 2015 - 18:43

Willemien:

Dag Joris,

Wat een prachtige start van jouw reis. Al veel indrukken opgedaan en al veel gezien. Dat buitenleven zal je wel bevallen. Klinkt ook zeer goed; strand , bbq, drankje, kampvuurtje. Naar de info over de cowboycursus zijn we zeer benieuwd. We horen het graag.

Veel plezier en succes met alle ervaringen.

Hartelijke groet
    Jos, Willemien en de rest.

• 18 April 2015 - 07:50

Joris:

Ja gaat zeker goed hier, echt geweldig!
    Voor info over de cowboycursus moet je maar eens op www.leconfield.com kijken. En als ik terug ben heb ik er vast nog veel meer ervaringen over.

Groeten,