Vijf broeken verder... - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Joris - WaarBenJij.nu Vijf broeken verder... - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Joris - WaarBenJij.nu

Vijf broeken verder...

Door: Joris van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Joris

11 Juli 2015 | Australië, Tamworth

Ondertussen is he alweer ruim drie maanden geleden dat ik op Schiphol in het vliegtuig stapte. Stiekem best alweer een tijdje. Toen ik vertrok was het nog half winter in Nederland, en nu hebben jullie de eerste subtropische dagen alweer gehad. Hier wordt het ondertussen langzaam maar zeker kouder. Maar nog altijd redelijk oke, bij een prachtige heldere sterrenhemel vriest het een paar graden ‘s nachts, maar overdag tikken we dan nog altijd de 20 graden aan.

Gisteren hebben we de voorlopig laatste school afgesloten, we gaan nu een rustige vier weken tegemoet. In deze weken knappen we wat grotere klusjes op en gaat Tim zich voorbereiden op het poloseizoen. Ik heb absoluut de ballen verstand van polo, dus dat wordt ook weer interessant om mee te maken. Omdat het hier allemaal zo geweldig is heb ik besloten om langer te blijven en mijn vlucht uit te stellen. Ik zal pas terugvliegen op 1 december in plaats van 12 augustus. Jullie zullen me dus nog wat langer moeten missen, haha. Omdat ik langer blijf heb ik ook besloten een auto te kopen. Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een Toyota rav4. Ik hoop dat deze auto me vele plezierige kilometers gaat opleveren. Het gaat zeker het leven hier een stuk handiger maken want de afstanden zijn nogal wat groter dan thuis. Fietsen is dus niet echt een optie.

Omdat het nu een rustigere periode wordt ga ik helaas afscheid moeten nemen van Sander en Emily, zij gaan beiden verder reizen vanaf volgend weekend. Maar voordat ze vertrekken gaan we deelnemen aan een teamsorting wedstrijd. Daarbij gaan onze paardrijcapaciteiten grondig op de proef gesteld worden. Het idee is dat we in een team van drie personen te paard kalveren uitsorteren in een bepaalde volgorde. We hebben dit nog nooit gedaan, dus foto’s volgen…

Terug naar de broeken, drie maanden op een Australisch farm zijn erg slecht voor je kleding. In de eerste week had ik het a gepresteerd uit twee broeken te scheuren, en daarna heb ik ook nog drie andere broeken gekocht en vernield. Ik ben benieuwd waar dit gaat eindigen, haha.

Volgende week zal ik jullie op de hoogte brengen van onze prestaties in de wedstrijd en ook wat meer foto’s uploaden.

Groeten,
Joris

  • 12 Juli 2015 - 00:03

    Liesbeth:

    Hallo avonturier,

    je heb de smaak goed te pakken en zoals ik lees voel je je helemaal thuis daar in dat verre cowboyland.
    In december terug keren betekend dat je daar je birthday gaat vieren, op zich ook al iets wat je nog nooit eerder hebt gedaan. Leren en volop genieten dat is wat ik steeds opnieuw lees. Een reis om nooit meer te vergeten. Voor de meeste van ons staat de vakantie ook voor de deur, dus wij gaan ook zoals jij, genieten van dingen waar we anders niet aan toe komen.

    Heel veel groetjes uit Hulsel, Theo & Liesbeth

  • 14 Juli 2015 - 21:40

    Jan En Riet:

    Hoi Joris,
    Wat fijn dat de hele reis zo goed bevalt. Ik hoorde van marga dat je kageroetje gevlucht is voor een hond. Jammer he, je blijft je afvragen of hij het redt.
    Wat die broeken betreft, op de cowboyfilms hebben ze altijd van die leren omslag kappen aan die dan je gulp nog open laten. Van de ene kant een revolver, aan de andere kant een lasso. Klaar is kees ( Joris) de hoed is er al.
    Heel veel veilige kilometers met je karretje. Je kunt daar beslist lekker knoeren op die lange eenzame wegen.
    Daaaaag, altijd leuk om van je te horen.

    Jan en Riet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tamworth

Australie

Australie verkennen

Recente Reisverslagen:

17 December 2016

De cirkel is weer rond

30 Oktober 2016

Australian Spring...

18 September 2016

Waar zijn we eigenlijk?

20 Augustus 2016

Alweer twee weken aan het werk

08 Augustus 2016

Bliksembezoek aan Europa en weer terug!
Joris

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 17674

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 16 Juni 2017

Nieuw Zeeland

01 April 2015 - 09 Januari 2017

Australie

Landen bezocht: